Bezüglich bereitstellung der Engine ist das auch so eine Sache,
5% Gewinnbeteiligung an PUBG sind halt doch auch ein Haufen knete und eben mal so eine Lizenz entziehen ist halt auch nicht.
Joa, bin ja kein Rechtsexperte - und inwiefern sich UE4 rechtlich von UE3 unterscheidet (die haben da ja einige Änderungen vorgenommen) kann ich nicht sagen.
Aber das hab ich zb. auf Reddit gefunden :
https://en.wikipedia.org/wiki/Too_Human -> Skip to "Unreal Engine Dispute"
Unreal Engine dispute
Further information: Silicon Knights § Silicon Knights vs. Epic Games
In May 2005, Silicon Knights and Epic Games announced that Silicon Knights would be exclusively using Epic's Unreal Engine 3 for all of their next-gen projects.[20] Early development of the Xbox 360 incarnation of Too Human began on various incomplete versions of the engine.
On July 19, 2007, Silicon Knights sued Epic Games due to "breach of contract", including "inadequacies" of Epic's support, service, and cooperation with Silicon Knights concerning Unreal Engine 3. Among claims, Silicon Knights accused Epic of missing the deadline to provide a fully functional version of their engine.[21][22]In August 2007, Epic Games counter-sued Silicon Knights for copyright infringement, breach of contract and misappropriation of trade secrets.[23] On May 30, 2012, Epic Games prevailed in the lawsuit and won its counter-suit for $4.45 million.[24] As a result, Silicon Knights was forced to recall and destroy all unsold copies of their Unreal Engine games.[25]
In January 2013, Silicon Knights served a recall notice to Microsoft to remove Too Human from the Xbox Marketplace. Even though the product page is still visible, the game and the associated digital content are no longer available to download from the Games on Demand service.[26]
Die haben halt tatsächlich einen Rechtsstreit verloren und mussten alle unverkauften Kopien zurückfordern und zerstören.
Klar, das wäre schon wirklich mies. Aber halt irgendwie verdient.
Auch die PR die darunter leidet... seitdem sie den Unfall den sie 1.0 nennen released haben, gings nur noch bergab.
edit/nachtrag:
Vielleicht nicht das entziehen der Rechte, aber eine Verlängerung / Erneuerung des Vertrags könnte in der Hinsicht spannend werden wenn es soweit ist.. (Keine Erlaubnis neuere Iterationen der Unreal Engine zu verwenden etc).
Epic hat eine Engine und mit vielen Rechten zu kämpfen, die kennen sich sicher in dem Gebiet bestens aus. ( Schließlich eins der bekanntesten Engines)